0° C
The location could not be found.
Bezoekers Registratie

Welkom bij de Kramer Group

Vul uw gegevens in om u te registreren wanneer u Kramer Group gaat bezoeken.

Binnenvaart vreest infarct door congestie in Rotterdamse haven

Diverse grote partijen in de binnenvaartsector hebben een brandbrief gestuurd aan minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) over de dreigende congestieproblemen in de Rotterdamse haven.

Het gaat om het samenwerkingsverband LINC, dat bestaat uit de belangenorganisaties CBRB en de Vereniging van Inland Terminals Operators, aldus diverse bronnen binnen de branche.

In de brief, die deze week is verstuurd, vragen de bezorgde branche-organisaties aandacht voor de congestie die weleens veel groter kan worden dan vorig jaar toen binnenvaartschepen soms dagen moesten wachten bij de terminals.

Daarnaast vinden zij de maatregelen die het havenbedrijf van Rotterdam en overslagbedrijf ECT in een gezamenlijk communiqué deze week hebben toegezegd onvoldoende. ‘Dat is gewoon mooi weer spelen’, aldus een anonieme partij.

Diverse ondernemingen in de binnenvaart willen vooral een ‘eerlijk verhaal’ richting de klanten. ‘Er wordt nu gedaan alsof er nauwelijks iets aan de hand is, maar de realiteit is dat er een verkeersinfarct dreigt in de Rotterdamse haven. Nu al, in de rustige periode, is er sprake van ernstige problemen en sommige partijen hebben al een congestietoeslag geïntroduceerd.’

Woordvoerder Rob Bagchus van ECT erkent dat er door de drukte ‘af en toe’ wachttijden ontstaan, maar volgens hem is de situatie niet vergelijkbaar met die van de zomermaanden van vorig jaar, toen binnenvaartschepen dagenlang op een ligplaats moesten wachten.

Bagchus verzekert dat ECT ‘alles uit de kast’ haalt om alle modaliteiten zo snel mogelijk af te handelen. Verder wordt er met alle belanghebbenden over overbruggingsmaatregelen gepraat. Hij wijst er bovendien op dat de congestie niet een probleem voor Rotterdam alleen is maar dat er alle grote containerhavens in de Hamburg-Le Havre-range momenteel kampen met topdrukte en congestie.

Diederik Antvelink van binnenvaartbedrijf Van Uden begrijpt de zorgen in de branche. ‘We hebben een duidelijk verhaal nodig naar de afnemers van onze diensten toe. De wachttijden zijn er al en het wordt alleen maar erger. Onze klanten hebben het recht dat te weten. Nu wordt de boel een beetje vertroebeld, maar er is gewoon al sprake van congestie en die wordt alleen groter. Hetzelfde geldt voor Antwerpen. Je hebt niet alleen te maken met grotere schepen en de verhuizing van terminals, maar ook met een tekort aan leeg equipment en het onderhoud aan de Kreekkraksluizen waardoor er de komende tijd lange wachttijden ontstaan. Het is een samenloop van omstandigheden, maar daar moeten we wel open over zijn. Er is gewoon een groot probleem en dat zal zich helaas ook vertalen in hogere kosten binnen keten.’

via: www.nieuwsbladtransport.nl

Qatar, August 15, 2023QTerminals Group (51% Qatar Ports Management Company Q.C.S.C (Mwani Qatar) and 49% Qatar Navigation Q.P.S.C (Milaha)) has acquired a majority stake in “Kramer Holding B.V.”, a provider of integrated logistics and container services located in the Port of Rotterdam in the Netherlands.

The acquisition of Kramer Group represents an important milestone in the expansion of QTerminals, as the Port of Rotterdam is the largest port in Europe and is a significant addition to QTerminals Group’s record of success in diversifying its operations. In addition, this acquisition further reinforces QTerminals Group’s commitment to contribute towards Qatar National Vision 2030 which aims for the diversification of the national economy and foreign investments.

The CEO of QTerminals, Mr. Neville Bissett, stated: “Kramer Group is an important strategic step for QTerminals as we will expand our presence into Europe’s largest port. Kramer Group complements QTerminals and adds existing business, a robust value-creating service offering and European network to QTerminals portfolio.
Kramer Group has both core and strategic importance to the Port of Rotterdam, as it supplements the Port’s activities whilst having direct access to the deep-sea terminals of the Port of Rotterdam.
The acquisition of the Kramer Group by QTerminals allows its entry and presence in the largest port in Europe which makes QTerminals Group’s position stronger in relation to future opportunities in Europe and other developed global markets.
The presence of QTerminals in the Port of Rotterdam is strategic and reputable for QTerminals Group in particular and for the State of Qatar in general as QTerminals Group’s profile will become known in the largest European port..

“I’m very excited about this significant milestone in the journey of our family business which started 60 years ago by my father. Today, we mark the beginning of a new chapter joining forces with QTerminals. I believe that their expertise, resources, and industry insights will enable us to expand our horizons and explore untapped opportunities. Whilst maintaining our culture, organization, core team and our commitment to delivering the superior quality services to our clients in almost all aspects of container logistics”, said André Kramer, CEO of the Kramer Group.
By acquiring Kramer Group, QTerminals will continue to develop its world leading technical and operational know-how to enhance and optimize its potential as one of the leading providers of integrated container logistics services in Europe.

Kramer Group’s development and growth in recent years are indicators of good corporate management and governance of the organization. “Following our assessment of the current organization, we are excited to retain and welcome Kramer’s key management personnel and employees into QTerminals, including Mr André Kramer, who will continue as Chief Executive Officer” said Neville Bissett.

About Kramer Group

The Kramer Group is an integrated container handling and storage, terminal, container development and logistics services provider, located in the Port of Rotterdam, and is the only independent terminal in the Maasvlakte area, and one of the few multi-user depot terminals in the port.

The Company operates in six different locations with network access to the principal terminals, of which five are at the Maasvlakte and one at the Eem-/Waalhaven, and has tri-modal transport options via rail, water and road.