CMA CGM breidt zijn capaciteit en diensten uit op de Azië – Noord-Europa route. Er worden twee loops toegevoegd, die beiden Rotterdam en Hamburg aan doen. Antwerpen en Le Havre winnen één loop.
De capaciteit van de Franse rederij tussen Noord-Europa en Azië groeit van 87 schepen met een capaciteit van 1 miljoen teu naar 106 schepen met een capaciteit van 1,3 miljoen teu. Het aantal wekelijkse aanlopen groeit van 96 naar 118 en het aantal verschillende havens van 31 naar 33.
CMA CGM start twee nieuwe loops van Azië naar Noord-Europa, de FAL 10 en FAL 13.
De FAL 10 doet in Noord-Europa Hamburg, Rotterdam, Antwerpen en Felixstowe aan. In Azië voert de dienst langs Singapore, Nansha en Yantian in China en Kaohsiung in Taiwan. Omdat Felixstowe vervalt in de loop FAL 12 blijft het aantal loops voor de haven gelijk.
De FAL 13 doet in Europa Hamburg, Rotterdam, Le Havre en Algeciras in Spanje aan. In Azië stopt de dienst in Singapore, Yantian en Qingdao in China en Kwangyang en Busan in Zuid-Korea.
Per wanneer de nieuwe loops gaan varen is nog niet duidelijk. Nieuwsblad Transport heeft deze informatie opgevraagd.