0° C
The location could not be found.
Bezoekers Registratie

Welkom bij de Kramer Group

Vul uw gegevens in om u te registreren wanneer u Kramer Group gaat bezoeken.

Dubbele wachttijden bij ECT voor binnenvaart

Binnenvaartschippers luiden de noodklok omdat zij langer moeten wachten bij de containerterminals van ECT. De wachttijden kunnen oplopen tot een week. Het probleem speelt al drie maanden.

“Normaal gesproken hoor je binnen 48 uur de haven weer uit te varen”, zegt schipper Verdonk. “Maar nu heb je wachttijden van vier dagen tot in sommige extreme gevallen wel acht dagen.”

De lange wachttijden bij ECT zijn het gevolg van grote zeeschepen die afwijken van hun vaarschema en zorgen voor pieken in de afhandeling van de containers. Daardoor moeten binnenvaartschippers wachten met lossen en laden. Ook worden op de terminal nieuwe kranen gebouwd.

Grote zeeschepen

“De belangrijkste reden is dat de grote zeeschepen massaal te laat binnenkomen of op hele andere tijden dan gepland”, zegt Rob Bagchus van ECT. “En daardoor draait de hele afhandeling van de containers in de soep en ontstaan er vertragingen in het systeem. Een andere oorzaak is dat we een beperktere capaciteit hebben omdat we zwaar investeren in de terminal. Op dit moment levert dat langere wachttijden op.”

Bij de binnenvaart is er begrip voor de situatie bij ECT maar het geduld raakt op. Containeroperators moeten allerlei toeren uithalen om hun lading toch op de plek van bestemming te krijgen, zoals uitwijken naar andere terminals of vervoeren per truck.

‘Wachttijden steeds langer’

“ECT had toegezegd begin juli de boel weer op orde te hebben. Maar in plaats van dat de situatie normaliseert, zijn de wachttijden alleen nog maar langer aan het worden”, zegt Maira van Helvoirt van de brancheorganisatie voor de containerbinnenvaart.

De nieuwe kranen bij ECT worden medio juli in gebruik genomen en dat zou lucht moeten opleveren en de wachttijden voor de binnenschippers verkorten. ECT zegt geen invloed te hebben op de sterk afwijkende vaarschema’s van de grote zeeschepen.

via: www.rijnmond.nl

Qatar, August 15, 2023QTerminals Group (51% Qatar Ports Management Company Q.C.S.C (Mwani Qatar) and 49% Qatar Navigation Q.P.S.C (Milaha)) has acquired a majority stake in “Kramer Holding B.V.”, a provider of integrated logistics and container services located in the Port of Rotterdam in the Netherlands.

The acquisition of Kramer Group represents an important milestone in the expansion of QTerminals, as the Port of Rotterdam is the largest port in Europe and is a significant addition to QTerminals Group’s record of success in diversifying its operations. In addition, this acquisition further reinforces QTerminals Group’s commitment to contribute towards Qatar National Vision 2030 which aims for the diversification of the national economy and foreign investments.

The CEO of QTerminals, Mr. Neville Bissett, stated: “Kramer Group is an important strategic step for QTerminals as we will expand our presence into Europe’s largest port. Kramer Group complements QTerminals and adds existing business, a robust value-creating service offering and European network to QTerminals portfolio.
Kramer Group has both core and strategic importance to the Port of Rotterdam, as it supplements the Port’s activities whilst having direct access to the deep-sea terminals of the Port of Rotterdam.
The acquisition of the Kramer Group by QTerminals allows its entry and presence in the largest port in Europe which makes QTerminals Group’s position stronger in relation to future opportunities in Europe and other developed global markets.
The presence of QTerminals in the Port of Rotterdam is strategic and reputable for QTerminals Group in particular and for the State of Qatar in general as QTerminals Group’s profile will become known in the largest European port..

“I’m very excited about this significant milestone in the journey of our family business which started 60 years ago by my father. Today, we mark the beginning of a new chapter joining forces with QTerminals. I believe that their expertise, resources, and industry insights will enable us to expand our horizons and explore untapped opportunities. Whilst maintaining our culture, organization, core team and our commitment to delivering the superior quality services to our clients in almost all aspects of container logistics”, said André Kramer, CEO of the Kramer Group.
By acquiring Kramer Group, QTerminals will continue to develop its world leading technical and operational know-how to enhance and optimize its potential as one of the leading providers of integrated container logistics services in Europe.

Kramer Group’s development and growth in recent years are indicators of good corporate management and governance of the organization. “Following our assessment of the current organization, we are excited to retain and welcome Kramer’s key management personnel and employees into QTerminals, including Mr André Kramer, who will continue as Chief Executive Officer” said Neville Bissett.

About Kramer Group

The Kramer Group is an integrated container handling and storage, terminal, container development and logistics services provider, located in the Port of Rotterdam, and is the only independent terminal in the Maasvlakte area, and one of the few multi-user depot terminals in the port.

The Company operates in six different locations with network access to the principal terminals, of which five are at the Maasvlakte and one at the Eem-/Waalhaven, and has tri-modal transport options via rail, water and road.