0° C
The location could not be found.
Bezoekers Registratie

Welkom bij de Kramer Group

Vul uw gegevens in om u te registreren wanneer u Kramer Group gaat bezoeken.

G6 volgt voorbeeld van P3

De leden van de Grand en New World Alliances gaan volgend jaar ook op de trans-Atlantic en trans-Pacific samenwerken onder de naam G6 Alliance.

APL, Hapag-Lloyd, Hyundai Merchant Marine, MOL, NYK en OOCL werken al sinds maart 2012 in alliantieverband tussen het Verre Oosten en Europa omdat ze met zijn zessen op dat vaargebied een vergelijkbare frequentie kunnen bieden als concurrent Maersk Line met zijn ‘Daily Maersk’-product.

In mei van dit jaar werd de samenwerking doorgetrokken naar de trade tussen het Verre Oosten en de oostkust van Noord-Amerika en vanaf het tweede kwartaal van volgend jaar willen de zes carriers op alle oostwest-routes gezamenlijke diensten aanbieden.

Op de trans-Atlantic werkten de Grand en New World Alliances niet samen, omdat ze vreesden dat hun gezamenlijke marktaandeel te hoog zou zijn. Nu Maersk Line, MSC en CMA CGM samen willen werken als P3, bundelen de zes toch hun krachten. De New World Alliance ruilt op die route nu overigens slots met Maersk Line.

Door op alle oostwest-routes de handen in elkaar te slaan, kan de vloot van de rederijen net als bij de drie concurrenten uit P3 wereldwijd optimaal ingezet worden. Op de trans-Atlantic komen er vijf G6-loops met 42 schepen naar zowel Canada, de Verenigde Staten als Mexico. Twee van die diensten zullen pendulumdiensten zijn die via Panama ook doorgaan naar de westkust van de VS. Momenteel biedt de Grand Alliance vier diensten met eigen schepen (PAX, ATX, GAX en GMX) en de New World Alliance twee (APX- en AEE-diensten).

De zes carriers zullen samen 240 schepen inzetten die 66 havens met elkaar zullen verbinden. De vaarschema’s van de vernieuwde diensten worden pas in een latere fase bekend gemaakt.

Net als bij P3 is het zeker geen onbelangrijk detail dat de G6 Alliance nog goedkeuring van een aantal mededingingsautoriteiten waaronder de Federal Maritime Commission uit Washington nodig heeft om van start te kunnen gaan.

via: www.nieuwsbladtransport.nl

Qatar, August 15, 2023QTerminals Group (51% Qatar Ports Management Company Q.C.S.C (Mwani Qatar) and 49% Qatar Navigation Q.P.S.C (Milaha)) has acquired a majority stake in “Kramer Holding B.V.”, a provider of integrated logistics and container services located in the Port of Rotterdam in the Netherlands.

The acquisition of Kramer Group represents an important milestone in the expansion of QTerminals, as the Port of Rotterdam is the largest port in Europe and is a significant addition to QTerminals Group’s record of success in diversifying its operations. In addition, this acquisition further reinforces QTerminals Group’s commitment to contribute towards Qatar National Vision 2030 which aims for the diversification of the national economy and foreign investments.

The CEO of QTerminals, Mr. Neville Bissett, stated: “Kramer Group is an important strategic step for QTerminals as we will expand our presence into Europe’s largest port. Kramer Group complements QTerminals and adds existing business, a robust value-creating service offering and European network to QTerminals portfolio.
Kramer Group has both core and strategic importance to the Port of Rotterdam, as it supplements the Port’s activities whilst having direct access to the deep-sea terminals of the Port of Rotterdam.
The acquisition of the Kramer Group by QTerminals allows its entry and presence in the largest port in Europe which makes QTerminals Group’s position stronger in relation to future opportunities in Europe and other developed global markets.
The presence of QTerminals in the Port of Rotterdam is strategic and reputable for QTerminals Group in particular and for the State of Qatar in general as QTerminals Group’s profile will become known in the largest European port..

“I’m very excited about this significant milestone in the journey of our family business which started 60 years ago by my father. Today, we mark the beginning of a new chapter joining forces with QTerminals. I believe that their expertise, resources, and industry insights will enable us to expand our horizons and explore untapped opportunities. Whilst maintaining our culture, organization, core team and our commitment to delivering the superior quality services to our clients in almost all aspects of container logistics”, said André Kramer, CEO of the Kramer Group.
By acquiring Kramer Group, QTerminals will continue to develop its world leading technical and operational know-how to enhance and optimize its potential as one of the leading providers of integrated container logistics services in Europe.

Kramer Group’s development and growth in recent years are indicators of good corporate management and governance of the organization. “Following our assessment of the current organization, we are excited to retain and welcome Kramer’s key management personnel and employees into QTerminals, including Mr André Kramer, who will continue as Chief Executive Officer” said Neville Bissett.

About Kramer Group

The Kramer Group is an integrated container handling and storage, terminal, container development and logistics services provider, located in the Port of Rotterdam, and is the only independent terminal in the Maasvlakte area, and one of the few multi-user depot terminals in the port.

The Company operates in six different locations with network access to the principal terminals, of which five are at the Maasvlakte and one at the Eem-/Waalhaven, and has tri-modal transport options via rail, water and road.