0° C
The location could not be found.
Bezoekers Registratie

Welkom bij de Kramer Group

Vul uw gegevens in om u te registreren wanneer u Kramer Group gaat bezoeken.

Havenbedrijf: ‘Geen agv’s op interne baan’

Het vervoer over de nog aan te leggen interne baan op de Maasvlakte zal worden uitgevoerd door werknemers van ECT, APM Terminals Rotterdam en Kramer Group.

Dat heeft Havenbedrijf Rotterdam namens de betrokken bedrijven, waaronder ook RWG en APMT2, laten weten. Ook is besloten dat er voorlopig geen onbemande voertuigen (agv’s) zullen worden ingezet voor het uitwisselen van containers tussen de terminals op de Maasvlakte. In een eerder stadium heeft het Havenbedrijf wel met die gedachte gespeeld.

Het vervoer zal in elk geval de eerste jaren gebeuren met multi trailer systems (mts’en), die tien teu tegelijk kunnen vervoeren, en drie teu-trucks. Met die principiële keus komen de terminals tegemoet aan bezwaren van de vakbonden, die vreesden voor verlies van werkgelegenheid door de agv’s.

FNV-bestuurder Niek Stam stelde onlangs dat ‘vervoer over de interne baan havenwerk is en dat dus ook door havenwerkers gedaan moet worden’. In het inmiddels verlopen ultimatum in het cao-conflict met RWG staat dat punt ook expliciet vermeld.

Het Havenbedrijf praat de komende maanden verder met de terminals over het tracé van de interne baan, ofwel Central Exchange Route, en over de vraag wie welke kosten voor zijn rekening neemt. Met het project is een investering van naar schatting tachtig miljoen euro gemoeid. De havenbeheerder stelt als voorwaarde aan de aanleg dat de terminals het eerst eens worden over het gebruik en de kostenverdeling.

Kramer is ingenomen met de afspraken. ‘Dit brengt de ontwikkeling van een Barge Service Centre weer een stap dichterbij’, zegt John Verschelden, die als adviseur van Kramer Group optreedt. Het bedrijf is al aangesloten op de huidige interne baan van ECT en maakt zich al jaren sterk voor een optimale toegang tot de Central Exchange Route.

Het Havenbedrijf wil het project na de zomer aanbesteden en kort daarna met de bouw beginnen. Voor die tijd moeten er nog knopen worden doorgehakt over het exacte tracé en over tijdelijke voorzieningen, zoals een gelijkvloerse in plaats van een ongelijkvloerse kruising met de openbare weg.  Waarschijnlijk kan de voorziening in 2017 in gebruik worden genomen. Bedoeling is de baan zo aan te leggen dat er in de verre toekomst wel met agv’s gereden kan worden.

via: www.nieuwsbladtransport.nl

Qatar, August 15, 2023QTerminals Group (51% Qatar Ports Management Company Q.C.S.C (Mwani Qatar) and 49% Qatar Navigation Q.P.S.C (Milaha)) has acquired a majority stake in “Kramer Holding B.V.”, a provider of integrated logistics and container services located in the Port of Rotterdam in the Netherlands.

The acquisition of Kramer Group represents an important milestone in the expansion of QTerminals, as the Port of Rotterdam is the largest port in Europe and is a significant addition to QTerminals Group’s record of success in diversifying its operations. In addition, this acquisition further reinforces QTerminals Group’s commitment to contribute towards Qatar National Vision 2030 which aims for the diversification of the national economy and foreign investments.

The CEO of QTerminals, Mr. Neville Bissett, stated: “Kramer Group is an important strategic step for QTerminals as we will expand our presence into Europe’s largest port. Kramer Group complements QTerminals and adds existing business, a robust value-creating service offering and European network to QTerminals portfolio.
Kramer Group has both core and strategic importance to the Port of Rotterdam, as it supplements the Port’s activities whilst having direct access to the deep-sea terminals of the Port of Rotterdam.
The acquisition of the Kramer Group by QTerminals allows its entry and presence in the largest port in Europe which makes QTerminals Group’s position stronger in relation to future opportunities in Europe and other developed global markets.
The presence of QTerminals in the Port of Rotterdam is strategic and reputable for QTerminals Group in particular and for the State of Qatar in general as QTerminals Group’s profile will become known in the largest European port..

“I’m very excited about this significant milestone in the journey of our family business which started 60 years ago by my father. Today, we mark the beginning of a new chapter joining forces with QTerminals. I believe that their expertise, resources, and industry insights will enable us to expand our horizons and explore untapped opportunities. Whilst maintaining our culture, organization, core team and our commitment to delivering the superior quality services to our clients in almost all aspects of container logistics”, said André Kramer, CEO of the Kramer Group.
By acquiring Kramer Group, QTerminals will continue to develop its world leading technical and operational know-how to enhance and optimize its potential as one of the leading providers of integrated container logistics services in Europe.

Kramer Group’s development and growth in recent years are indicators of good corporate management and governance of the organization. “Following our assessment of the current organization, we are excited to retain and welcome Kramer’s key management personnel and employees into QTerminals, including Mr André Kramer, who will continue as Chief Executive Officer” said Neville Bissett.

About Kramer Group

The Kramer Group is an integrated container handling and storage, terminal, container development and logistics services provider, located in the Port of Rotterdam, and is the only independent terminal in the Maasvlakte area, and one of the few multi-user depot terminals in the port.

The Company operates in six different locations with network access to the principal terminals, of which five are at the Maasvlakte and one at the Eem-/Waalhaven, and has tri-modal transport options via rail, water and road.