0° C
The location could not be found.
Bezoekers Registratie

Welkom bij de Kramer Group

Vul uw gegevens in om u te registreren wanneer u Kramer Group gaat bezoeken.

Maersk verkoopt bedrijfstakken

Analisten verwachten dat het Deense A.P. Møller-Maersk morgen, na de presentatie van de jaarcijfers, een inkoopprogramma van de eigen aandelen zal starten. 

Het zou de tweede keer in Maersk’s 110-jarige bestaan worden dat het bedrijf dit doet.

Met een dergelijk terugkoopprogramma kan Maersk de waarde van de uitstaande aandelen vergroten en zo extra waarde creëren voor aandeelhouders. Zo kan Maersk ondanks de klappen die de olietak te verduren heeft gekregen door de lage olieprijs, toch zijn aandeelhouders belonen.

Maersk maakt morgen de jaarcijfers over 2014 bekend. Verwacht wordt dat het bedrijf een nettowinststijging van 9,8% zal laten zien waardoor de winst groeit tot 1 miljard dollar. Grote aanjager van deze winstgroei is de containerdivisie die naar verwachting een groei van 59% zal laten zien. Maersk Oil, met een omzet van 9,1 miljard dollar in 2013 na Maersk Line (26,1 miljard dollar in 2013) het grootste bedrijf binnen de Maersk Group, zal daarentegen naar verwachting een krimp van 50% noteren. Mogelijk zal Maersk een afwaardering reserveren om de waardevermindering van activa in de offshore olie-industrie te compenseren.

Analisten verwachten dat Maersk bedrijfstakken zal gaan verkopen om het terugkopen van de aandelen, wat vaak tegen premium koersen gebeurt, te financieren. ‘De verkoop van bedrijfsonderdelen zal mogelijk groei en cashdistributie financieren’, zegt Stig Frederiksen van Nordea Markets tegen Reuters. Hij verwacht dat de omvang van het terugkoopprogramma een waarde van 1 miljard dollar zal hebben. In augustus vorig jaar deed Maersk dit ook. De koers van de aandelen schoot toen omhoog tot een piek van DKK 15.220 (2.039,49 euro) per aandeel.

Maersk heeft eerder aangekondigd zich op vier á vijf kernactiviteiten te willen gaan richten. In het jaarrapport van 2013 worden die benoemd als Maersk Line, Maersk Oil, APM Terminals, Maersk Drilling en ‘Services and Other Shipping’ waaronder Maersk Tankers, Maersk Supply Service, Svitzer en Damco vallen. Deze strategie is ingezet met de verkoop van Netto Supermarkets en een belang in de Deense veermaatschappij DFDS. Ook heeft het bedrijf zijn vloot van LNG-tankers, Floating Production Storage Offloading units (FPSO’s) en ruwe olietankers verkocht.

Analisten verwachten dat Hoegh Autoliners en luchtvaartmaatschappij Star Air de eerstvolgende bedrijven zijn die verkocht zullen worden, maar ook logistiek dienstverlener Damco, sleepmaatschappij Svitzer en Maersk Supply Service worden genoemd als mogelijke kandidaten voor verkoop.

De presentatie van de jaarcijfers vindt plaats morgen om 8.00 uur Nederlandse tijd. De presentatie van de jaarcijfers is live te volgen via de website van Maersk.

via: www.nieuwsbladtransport.nl

Qatar, August 15, 2023QTerminals Group (51% Qatar Ports Management Company Q.C.S.C (Mwani Qatar) and 49% Qatar Navigation Q.P.S.C (Milaha)) has acquired a majority stake in “Kramer Holding B.V.”, a provider of integrated logistics and container services located in the Port of Rotterdam in the Netherlands.

The acquisition of Kramer Group represents an important milestone in the expansion of QTerminals, as the Port of Rotterdam is the largest port in Europe and is a significant addition to QTerminals Group’s record of success in diversifying its operations. In addition, this acquisition further reinforces QTerminals Group’s commitment to contribute towards Qatar National Vision 2030 which aims for the diversification of the national economy and foreign investments.

The CEO of QTerminals, Mr. Neville Bissett, stated: “Kramer Group is an important strategic step for QTerminals as we will expand our presence into Europe’s largest port. Kramer Group complements QTerminals and adds existing business, a robust value-creating service offering and European network to QTerminals portfolio.
Kramer Group has both core and strategic importance to the Port of Rotterdam, as it supplements the Port’s activities whilst having direct access to the deep-sea terminals of the Port of Rotterdam.
The acquisition of the Kramer Group by QTerminals allows its entry and presence in the largest port in Europe which makes QTerminals Group’s position stronger in relation to future opportunities in Europe and other developed global markets.
The presence of QTerminals in the Port of Rotterdam is strategic and reputable for QTerminals Group in particular and for the State of Qatar in general as QTerminals Group’s profile will become known in the largest European port..

“I’m very excited about this significant milestone in the journey of our family business which started 60 years ago by my father. Today, we mark the beginning of a new chapter joining forces with QTerminals. I believe that their expertise, resources, and industry insights will enable us to expand our horizons and explore untapped opportunities. Whilst maintaining our culture, organization, core team and our commitment to delivering the superior quality services to our clients in almost all aspects of container logistics”, said André Kramer, CEO of the Kramer Group.
By acquiring Kramer Group, QTerminals will continue to develop its world leading technical and operational know-how to enhance and optimize its potential as one of the leading providers of integrated container logistics services in Europe.

Kramer Group’s development and growth in recent years are indicators of good corporate management and governance of the organization. “Following our assessment of the current organization, we are excited to retain and welcome Kramer’s key management personnel and employees into QTerminals, including Mr André Kramer, who will continue as Chief Executive Officer” said Neville Bissett.

About Kramer Group

The Kramer Group is an integrated container handling and storage, terminal, container development and logistics services provider, located in the Port of Rotterdam, and is the only independent terminal in the Maasvlakte area, and one of the few multi-user depot terminals in the port.

The Company operates in six different locations with network access to the principal terminals, of which five are at the Maasvlakte and one at the Eem-/Waalhaven, and has tri-modal transport options via rail, water and road.