0° C
The location could not be found.
Bezoekers Registratie

Welkom bij de Kramer Group

Vul uw gegevens in om u te registreren wanneer u Kramer Group gaat bezoeken.

Schuldeisers geven Hanjin geen extra tijd meer

Schuldeisers vinden het zelfhulpplan van Hanjin Shipping onvoldoende en zullen hun financiële steun na 4 september niet verlengen. De rederij dreigt daardoor onder curatele te komen staan.

Hanjin_Vienna-wikimedia

Hanjin is er niet in geslaagd om vóór de deadline van 4 september een zelfhulpplan in te dienen dat de schuldeisers tevreden stemt. Het door Hanjin ingediende plan behelst een cash-injectie van 400 miljard Won (357 miljoen dollar), maar dat komt niet overeen met de 600 miljard Won waar de schuldeisers om hadden gevraagd. Dat melden Koreaanse media.

Met nog slechts enkele dagen tot de deadline van 4 september is onder curatele stelling nu erg dichtbij. Koreaanse media zeggen dat de rederij weinig andere opties meer heeft dan het aanvragen van het faillissement.

Hanjin is verwikkeld in een ingrijpend herstructureringsproces. De rederij kampt met torenhoge schulden waarvan voor een deel de aflossingstermijn is verstreken. Onder leiding van de Korea Development Bank hebben schuldeisers de rederij eerder dit jaar de gelegenheid gegeven om middels een reorganisatie orde op zaken te stellen. Daarvoor moet Hanjin onder andere de chartertarieven verlagen en de aflossingen van obligaties en buitenlandse leningen herstructureren. Hanjin slaagde er eerder niet in om dit voor de eerste deadline van 4 augustus voor elkaar te krijgen, waarop de rederij een maand uitstel werd verleend. Die tijd is niet voldoende gebleken om alsnog aan de eisen van de schuldeisers te voldoen.

‘We zijn tot de conclusie gekomen dat we niet aan Hanjin’s verzoek voor nieuwe fondsen kunnen voldoen, ondanks inspanningen van beide kanten om de het financiële gat te verkleinen’, zegt het hoofd van de Korea Development Bank Lee Dong-geol volgens het Koreaanse persbureau Yonhap.

Het nieuws heeft gezorgd voor nieuwe geruchten over een mogelijke fusie tussen Hanjin en Hyundai Merchant Marine. Lee zegt dat dit momenteel niet aan de orde is, maar in de toekomst wel een mogelijkheid zou zijn. De voorzitter van de Koreaanse Financial Services Commission Yim Jong-yong sluit die optie juist uit.

Via: nieuwsbladtransport.nl

Qatar, August 15, 2023QTerminals Group (51% Qatar Ports Management Company Q.C.S.C (Mwani Qatar) and 49% Qatar Navigation Q.P.S.C (Milaha)) has acquired a majority stake in “Kramer Holding B.V.”, a provider of integrated logistics and container services located in the Port of Rotterdam in the Netherlands.

The acquisition of Kramer Group represents an important milestone in the expansion of QTerminals, as the Port of Rotterdam is the largest port in Europe and is a significant addition to QTerminals Group’s record of success in diversifying its operations. In addition, this acquisition further reinforces QTerminals Group’s commitment to contribute towards Qatar National Vision 2030 which aims for the diversification of the national economy and foreign investments.

The CEO of QTerminals, Mr. Neville Bissett, stated: “Kramer Group is an important strategic step for QTerminals as we will expand our presence into Europe’s largest port. Kramer Group complements QTerminals and adds existing business, a robust value-creating service offering and European network to QTerminals portfolio.
Kramer Group has both core and strategic importance to the Port of Rotterdam, as it supplements the Port’s activities whilst having direct access to the deep-sea terminals of the Port of Rotterdam.
The acquisition of the Kramer Group by QTerminals allows its entry and presence in the largest port in Europe which makes QTerminals Group’s position stronger in relation to future opportunities in Europe and other developed global markets.
The presence of QTerminals in the Port of Rotterdam is strategic and reputable for QTerminals Group in particular and for the State of Qatar in general as QTerminals Group’s profile will become known in the largest European port..

“I’m very excited about this significant milestone in the journey of our family business which started 60 years ago by my father. Today, we mark the beginning of a new chapter joining forces with QTerminals. I believe that their expertise, resources, and industry insights will enable us to expand our horizons and explore untapped opportunities. Whilst maintaining our culture, organization, core team and our commitment to delivering the superior quality services to our clients in almost all aspects of container logistics”, said André Kramer, CEO of the Kramer Group.
By acquiring Kramer Group, QTerminals will continue to develop its world leading technical and operational know-how to enhance and optimize its potential as one of the leading providers of integrated container logistics services in Europe.

Kramer Group’s development and growth in recent years are indicators of good corporate management and governance of the organization. “Following our assessment of the current organization, we are excited to retain and welcome Kramer’s key management personnel and employees into QTerminals, including Mr André Kramer, who will continue as Chief Executive Officer” said Neville Bissett.

About Kramer Group

The Kramer Group is an integrated container handling and storage, terminal, container development and logistics services provider, located in the Port of Rotterdam, and is the only independent terminal in the Maasvlakte area, and one of the few multi-user depot terminals in the port.

The Company operates in six different locations with network access to the principal terminals, of which five are at the Maasvlakte and one at the Eem-/Waalhaven, and has tri-modal transport options via rail, water and road.