0° C
The location could not be found.
Bezoekers Registratie

Welkom bij de Kramer Group

Vul uw gegevens in om u te registreren wanneer u Kramer Group gaat bezoeken.

THE Alliance en ZIM gaan samenwerken

image001

THE Alliance wil zijn eerder aangekondigde vaarschema uitbreiden door een samenwerking met ZIM op diensten tussen de oostkust van Noord-Amerika en het Middellandse Zeegebied.

THE Alliance is de nieuwe alliantie van Hapag-Lloyd, Yang Ming, MOL, NYK Line en “K” Line, die volgens planning per april 2017 van start moet gaan, gelijktijdig met de Ocean Alliance van CMA CGM, Cosco, Evergreen en OOCL.

THE Alliance heeft vorige maand zijn geplande dienstennetwerk bekendgemaakt. Dat telt zes Trans-Atlantische diensten waarvan er vijf op Noordwest-Europa varen en één, de AL 6, op het Middellands Zeegebied. Die dienst deed oorspronkelijk zowel Italië, Frankrijk als Spanje aan, maar die rotatie wordt door de samenwerking met ZIM opgesplitst.

De nieuwe AL6-dienst richt zich specifiek op Italië en loopt ook Marseille aan. ZIM krijgt middels een slot agreement laadcapaciteit op deze loop. De Spaanse havens Barcelona, Tarragona, Valencia en Algeciras worden door ZIM bediend middels diens bestaande Noord-Amerika – Middellandse Zeegebied loop, de ZIM Container Service Atlantic (ZCA). Die dienst loopt naast de Spaanse havens ook de meer oostelijk gelegen Middellandse Zeehavens Piraeus, Mersin, Izmir, Haifa en Ashdod aan. Alleen Hapag-Lloyd krijgt middels de slot agreement ook toegang tot deze havens, de Japanse reders en Yang Ming krijgen dat niet, zegt een woordvoerder van de Duitse rederij tegen Nieuwsblad Transport.

De samenwerking is in afwachting van goedkeuring van de mededingingsautoriteiten. In de Verenigde Staten kwam THE Alliance begin deze maand in opspraak omdat de voorgestelde samenwerking hen in staat zou stellen om  samen materiaal als containers en chassis in te kopen. De rederijen zijn door de Federal Maritime Commission gevraagd om de paragrafen over gezamenlijke koopkracht te wijzigen, wat THE Alliance ondertussen zou hebben gedaan.

Over ZIM gaan geruchten dat de rederij zijn internationale activiteiten wil afstoten en als regionale speler op de Middellandse Zee verder wil gaan. ZIM ontkent de verkoop van bedrijfsonderdelen.

De nieuwe havenrotaties zullen als volgt zijn:
AL6/ ZCI (ZIM): Salerno – Livorno – La Spezia – Genoa – FOS (Marseille) – Halifax – New York – Norfolk – Savannah – Salerno

AL7/ ZCA (ZIM): Barcelona – Tarragona – Valencia – Algeciras – Halifax – New York – Norfolk – Savannah – Valencia – Tarragona – Barcelona

ZCA volledig (alleen voor ZIM en Hapag-Lloyd): Ashdod – Haifa – Izmir – Piraeus – Barcelona – Tarragona – Valencia – Algeciras – Halifax – New York – Norfolk – Savannah – Valencia – Tarragona – Mersin – Ashdod

Via: BESTEMMINGEN

Qatar, August 15, 2023QTerminals Group (51% Qatar Ports Management Company Q.C.S.C (Mwani Qatar) and 49% Qatar Navigation Q.P.S.C (Milaha)) has acquired a majority stake in “Kramer Holding B.V.”, a provider of integrated logistics and container services located in the Port of Rotterdam in the Netherlands.

The acquisition of Kramer Group represents an important milestone in the expansion of QTerminals, as the Port of Rotterdam is the largest port in Europe and is a significant addition to QTerminals Group’s record of success in diversifying its operations. In addition, this acquisition further reinforces QTerminals Group’s commitment to contribute towards Qatar National Vision 2030 which aims for the diversification of the national economy and foreign investments.

The CEO of QTerminals, Mr. Neville Bissett, stated: “Kramer Group is an important strategic step for QTerminals as we will expand our presence into Europe’s largest port. Kramer Group complements QTerminals and adds existing business, a robust value-creating service offering and European network to QTerminals portfolio.
Kramer Group has both core and strategic importance to the Port of Rotterdam, as it supplements the Port’s activities whilst having direct access to the deep-sea terminals of the Port of Rotterdam.
The acquisition of the Kramer Group by QTerminals allows its entry and presence in the largest port in Europe which makes QTerminals Group’s position stronger in relation to future opportunities in Europe and other developed global markets.
The presence of QTerminals in the Port of Rotterdam is strategic and reputable for QTerminals Group in particular and for the State of Qatar in general as QTerminals Group’s profile will become known in the largest European port..

“I’m very excited about this significant milestone in the journey of our family business which started 60 years ago by my father. Today, we mark the beginning of a new chapter joining forces with QTerminals. I believe that their expertise, resources, and industry insights will enable us to expand our horizons and explore untapped opportunities. Whilst maintaining our culture, organization, core team and our commitment to delivering the superior quality services to our clients in almost all aspects of container logistics”, said André Kramer, CEO of the Kramer Group.
By acquiring Kramer Group, QTerminals will continue to develop its world leading technical and operational know-how to enhance and optimize its potential as one of the leading providers of integrated container logistics services in Europe.

Kramer Group’s development and growth in recent years are indicators of good corporate management and governance of the organization. “Following our assessment of the current organization, we are excited to retain and welcome Kramer’s key management personnel and employees into QTerminals, including Mr André Kramer, who will continue as Chief Executive Officer” said Neville Bissett.

About Kramer Group

The Kramer Group is an integrated container handling and storage, terminal, container development and logistics services provider, located in the Port of Rotterdam, and is the only independent terminal in the Maasvlakte area, and one of the few multi-user depot terminals in the port.

The Company operates in six different locations with network access to the principal terminals, of which five are at the Maasvlakte and one at the Eem-/Waalhaven, and has tri-modal transport options via rail, water and road.