0° C
The location could not be found.
Bezoekers Registratie

Welkom bij de Kramer Group

Vul uw gegevens in om u te registreren wanneer u Kramer Group gaat bezoeken.

Zorg- en loftuitingen voor 2M

De Vessel Sharing Agreement (VSA) die Maersk Line en MSC gisteren onder de naam 2M hebben gepresenteerd, stuit op veel wisselende reacties. Helemaal negatief is echter niemand.

Alleen de verladers maken zich grote zorgen over de overeenkomst die de Deense en de Zwitserse rederij met elkaar hebben gesloten. De Europese verladersorganisatie ESC zegt erg bezorgd te zijn over het marktaandeel dat 2M vertegenwoordigt op de route tussen het Verre Oosten en Europa. Maersk en MSC zijn gezamenlijk goed voor 35% van het containervervoer op deze route. ESC erkent wel dat dit veel beter is dan de 46% die de afgeblazen P3-alliantie van de twee rederijen met de Franse containercarrier CMA CGM wilde opzetten, maar dat ook bij het marktaandeel van 2M de klanten het onderspit dreigen te delven. ESC belooft de stappen van 2M dan ook nauwkeurig te volgen en te controleren of de keuzevrijheid voor klanten in takt blijft.

Volgens het Deense onderzoeksbureau SeaIntel is CMA CGM de grote verliezer van de VSA tussen Maersk Line en MSC. Maersk heeft duidelijk aangekondigd dat de VSA alle andere samenwerkingsverbanden vervangt. De Franse containervervoerder werkt nu op enkele routes tussen oost en west nog samen met Maersk. Volgens SeaIntel kan dit wel het moment zijn voor CMA CGM om de banden met de Arabische rederij UASC en China Shipping Container Lines weer verder aan te halen. CMA CGM heeft overigens nog steeds niet gereageerd op het avontuur die de twee P3-partners Maersk en MSC zonder de Fransen aangaan.

Topman Diego Aponte van MSC zou de samenwerking tussen zijn voormalige P3-vriend CMA CGM met de Arabieren en Chinezen niet betreuren. Hij zei gisteren tijdens een interview met Lloyd’s List dat er meer van dit soort VSA’s zouden moeten komen, omdat te veel partijen actief zijn op de wereldmarkt van de containervaart. Consolidatie is volgens hem daarom erg gezond voor de sector.

Zakenbank Macquairie Securities heeft alleen maar lof voor het initiatief van de Denen en de Zwitsers. In een reactie noemt de bank 2M een meesterzet. Het wordt voor de Chinese autoriteiten erg lastig om over deze VSA een veto uit te spreken, zoals het Chinese ministerie van Handel wel over P3 deed. 2M gaat niet verder dan verschillende allianties waaraan verschillende Chinese rederijen deelnemen. De kans dat Brussel of de Amerikaanse toezichthouder FMC een stokje steekt voor de plannen van 2M is nihil. Zij gingen eerder al akkoord met P3.

2M en andere VSA’s zullen onherroepelijk positieve effecten hebben op veel Noord-Europese havens als Antwerpen en Rotterdam, stelt het Britse maritiem onderzoeksbureau Drewry. De congestie staat de ontwikkeling van deze havens veelal in de weg. VSA’s en allianties benutten de capaciteit op schepen beter, waardoor het containervervoer kan blijven groeien zonder dat de uitstoot toeneemt.

Overigens neemt met de komst van allianties en vessel sharing agreements de betrouwbaarheid van de containervaart zienderogen af, zegt Drewry. Het aantal schepen dat het nog redt om binnen het vaarschema te blijven is afgelopen paar jaar sterk afgenomen.

via: www.nieuwsbladtransport.nl

Qatar, August 15, 2023QTerminals Group (51% Qatar Ports Management Company Q.C.S.C (Mwani Qatar) and 49% Qatar Navigation Q.P.S.C (Milaha)) has acquired a majority stake in “Kramer Holding B.V.”, a provider of integrated logistics and container services located in the Port of Rotterdam in the Netherlands.

The acquisition of Kramer Group represents an important milestone in the expansion of QTerminals, as the Port of Rotterdam is the largest port in Europe and is a significant addition to QTerminals Group’s record of success in diversifying its operations. In addition, this acquisition further reinforces QTerminals Group’s commitment to contribute towards Qatar National Vision 2030 which aims for the diversification of the national economy and foreign investments.

The CEO of QTerminals, Mr. Neville Bissett, stated: “Kramer Group is an important strategic step for QTerminals as we will expand our presence into Europe’s largest port. Kramer Group complements QTerminals and adds existing business, a robust value-creating service offering and European network to QTerminals portfolio.
Kramer Group has both core and strategic importance to the Port of Rotterdam, as it supplements the Port’s activities whilst having direct access to the deep-sea terminals of the Port of Rotterdam.
The acquisition of the Kramer Group by QTerminals allows its entry and presence in the largest port in Europe which makes QTerminals Group’s position stronger in relation to future opportunities in Europe and other developed global markets.
The presence of QTerminals in the Port of Rotterdam is strategic and reputable for QTerminals Group in particular and for the State of Qatar in general as QTerminals Group’s profile will become known in the largest European port..

“I’m very excited about this significant milestone in the journey of our family business which started 60 years ago by my father. Today, we mark the beginning of a new chapter joining forces with QTerminals. I believe that their expertise, resources, and industry insights will enable us to expand our horizons and explore untapped opportunities. Whilst maintaining our culture, organization, core team and our commitment to delivering the superior quality services to our clients in almost all aspects of container logistics”, said André Kramer, CEO of the Kramer Group.
By acquiring Kramer Group, QTerminals will continue to develop its world leading technical and operational know-how to enhance and optimize its potential as one of the leading providers of integrated container logistics services in Europe.

Kramer Group’s development and growth in recent years are indicators of good corporate management and governance of the organization. “Following our assessment of the current organization, we are excited to retain and welcome Kramer’s key management personnel and employees into QTerminals, including Mr André Kramer, who will continue as Chief Executive Officer” said Neville Bissett.

About Kramer Group

The Kramer Group is an integrated container handling and storage, terminal, container development and logistics services provider, located in the Port of Rotterdam, and is the only independent terminal in the Maasvlakte area, and one of the few multi-user depot terminals in the port.

The Company operates in six different locations with network access to the principal terminals, of which five are at the Maasvlakte and one at the Eem-/Waalhaven, and has tri-modal transport options via rail, water and road.