0° C
The location could not be found.
Bezoekers Registratie

Welkom bij de Kramer Group

Vul uw gegevens in om u te registreren wanneer u Kramer Group gaat bezoeken.

In de media

Kramer Group en de medewerkers van Kramer Group verschijnen regelmatig in de media. Hieronder vind u een overzicht van artikelen en items die in de media zijn verschenen.

De kracht van de familie

In een wereldhaven vol gigantische bedrijven is de Kramer Group een relatief kleine speler. Maar juist vanuit de voordelen van die kleinschaligheid groeit het familiebedrijf al jaren stug door. Met z’n allen en in een goede sfeer. ’Er wordt keihard gewerkt, maar ook veel gelachen.’ Zijn doc...

Het opvallendste nieuws volgens Andre Kramer

In deze wekelijkse rubriek geven kopstukken uit de sector commentaar op het nieuws. Deze week Andre Kramer, CEO van de Kramer Group. Wat mij deze week het meest is opgevallen in het nieuws, is het kennelijk mislukken van het overleg tussen vakbonden, terminals en het Havenbedrijf Rotterdam ...

Kramer Group op alle fronten klaar voor de toekomst

De Kramer Group heeft een echt Rotterdams havenhart en blijft ook in de toekomst in de haven investeren. Zowel bij de uitbreiding van de containeropslagcapaciteit in de Noordwesthoek van de huidige Maasvlakte (Euromax Terminal) als op de Tweede Maasvlakte ambieert de Kramer Group door een kw...

Barge Service Center heeft nut al bewezen

2014 gaat de geschiedenisboeken in als het jaar van de definitieve doorbraak van het Barge Service Center. Het concept van de Kramer Group heeft zijn belang voor de Rotterdamse haven dubbel en dwars bewezen. De bundeling van kleine aantallen containers door Rotterdam Container Terminal verli...

Inlandterminals: De uitdaging van het achterland

Ze zijn een onmisbaar deel van de vervoersketen geworden: de inlandterminals. Het vervoer over water zal naar verwachting groeien en diverse plaatsen pikken daar graag een graantje van mee. Gevolg: bestaande terminals breiden uit, de infrastructuur wordt aangepast op meer en grotere schepen,...

Roep om verlenging gesloten transportroute

Wie de website van de Kramer Group bezoekt, ziet al snel dat in de groep echte havenmannen zitten met een Rotterdams hart die er alles aan doen de dienstverlening op een hoog peil te houden. Dat gebeurt onder meer op de in 2007 geopende Rotterdam Container Terminal (RCT) op de Maasvlakte. “H...

Steun voor Barge Service Center groeit

De Kramer Group zet het plan voor een Barge Service Center door. Niet alleen uit studies blijkt zo'n verdeelcentrum bij Rotterdam Container Terminal (RCT) kansrijk, ook de markt ziet het plan zitten. In ieder geval één van de drie grote terminaloperators gaat met het concept werken, vertelt ...

Barge Service Center: neutral solution, common benefit

2014 wird sich der Containerfluss im Rotterdamer Hafen weiter dezentralisieren. Dadurch wird die Binnenschifffahrt mit noch längerem Aufenthalt im Seehafen konfrontiert. Im Sinne von Nachhaltigkeit und Wirtschaftlichkeit hat der Hafenbetrieb Rotterdam ambitionierte Modal-Split-Inovationen fu...

Rotterdam ponders a second Maasvlatke RSC

Rotterdam port authority (HBR) is considering the construction of a multi-user rail  ontainer terminal at the Maasvlakte II estate, to accommodate container shuttle trains and other block train services. It is also coming under growing pressure to build an internal truck lane for inter-termi...

Lange wachttijden voor kleine containerschepen

Binnenvaartschepen met relatief weinig containers aan boord zijn veel tijd kwijt aan wachttijden in de Rotterdamse haven. Het is niet zo zeer het laden en lossen dat lang duurt, maar wel verliezen schippers tijd omdat een bezoek aan de ene terminal niet aansluit op de volgende. Gemiddeld bed...

Containerstromen

Bundeling van kleinschalige containerstromen op een Barge Service Center (BSC) biedt duidelijke voordelen voor binnenvaart en containerterminals in de Rotterdamse haven. Dat blijkt uit een recente studie door Mercator Novus in opdracht van het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CB...

Puntjes moeten nog op de i

Zonder interne baan tussen de zeeterminals en een openbare spoorterminal is Maasvlakte 2 eigenlijk niet compleet. Het goede nieuws: het geld ervoor ligt al op de plank. Wilt u meer weten over dit artikel? Download hieronder het PDF bestand.

We gaan ons niet overeten met Barge Service Center

Volgens onderzoeksbureau Mercator Novus is er behoete aan een Barge Services Center (BSC) op de Maasvlakte om dunne containerstromen te bundelen. Havenondernemer André Kramer, die al met zijn Rotterdam Container Terminal op de Maasvlakte zit, wil die rol op zich nemen. Wilt u meer weten o...

Zonder interne baan mist Rotterdam boot

Zonder een interne baan tussen de bestaande en nieuwe containerterminals op Maasvlakte 1 en 2 dreigt Rotterdam veel containerlading kwijt te raken. Wilt u meer weten over dit artikel? Download hieronder het PDF bestand.

Kramer Group, Thriving in a time of crisis

The Kramer Group is preparing for a bright future. Even the financial crisis proved to be a benefit and not a hindrance. CEO André Kramer: “The recession has saved us.” Interested in this article? Download the PDF below. 

Andre Kramer Havenman met visie

‘Iedere keer als ik door de havens rij en ik ons bedrijf zie, krijg ik inspiratie.’ Aan het woord is Andre Kramer, unaniem door de Kyoto persclub gekozen tot Havenman van het jaar 2007. De voornaamste reden dat Andre is onderscheiden is gebaseerd op zijn lef, ondernemingsgeest en het maakt h...

Minister Cooper op werkbezoek in Nederland, III

Minister Cooper heeft gisteren een bezoek gebracht aan de Haven van Rotterdam. Het bezoek begon met een kennismaking met de heer André Kramer, Directeur Kramer Groups, waarna er een rondleiding door de Container Terminal werd gegeven. Het bezoek werd vervolgd met een rondvaart door de Haven ...

De crisis als excuus

André Kramer, CEO Kramer Group Deze column is met toestemming overgenomen uit B2B magazine “Iemand die zegt dat hij last heeft van de crisis bedoelt eigenlijk te zeggen dat hij niet zo goed kan omgaan met veranderingen”. Deze uitspraak die via het sociale medium twitter tot mij kwam, ze...

ANDRE KRAMER VIZIER OP SCHERP… SCHIET!

De Rotterdamse Haven lonkt. Drie Captains of Industry nemen meer dan vierhonderd nieuwsgierige ondernemers ten zuiden van Rotterdam op sleeptouw. Op zoek naar inzichten van goud. Tijd voor focus. Wilt u meer weten over dit artikel? Download hieronder het PDF bestand.

Zaken en vriendschap gaan hand in hand

Havennummer 7220. Naar deze locatie op de Maasvlakte togen we voor de coverstory van deze maand voor een interview met Jaap Stok en André Kramer. Waar Jaap Stok zich heeft gespecialiseerd in het internationaal directievervoer in het topsegment, staat André Kramer aan het hoofd van een contai...

André Kramer Havenman van het Jaar 2007

A. Kramer werd Havenman in 2007, het jaar waaarin de Kramer Group haar Rotterdam Container Terminal (RCT) op de Maasvlakte in gebruik nam. Als kleine speler kan RCT marktsegementen als feederdiensten en de binnenvaart bedienen, die bij de grote buurlieden ECT en APM moeilijk aan bod komen. B...

Cao bij havenbedrijf Kramer

Havenbedrijf Kramer in Rotterdam heeft met de vakbonden een akkoord bereikt over een cao voor het havenwerk. Dat heeft directeur André Kramer bevestigd. De cao gaat op 1 januari in en heeft een looptijd van twee jaar. Omdat Kramer vanouds actief is in de containerrepararatie viel het persone...

AANLEG TWEEDE MAASVLAKTE BEGONNEN

De Rotterdamse burgermeester Ivo Opstelten heeft vanmorgen het startsein gegeven voor de aanleg van de Tweede Maasvlakte. ‘Na 15 jaar plannen maken, discussie en procedures beginnen we eindelijk aan de hoognodige uitbreiding van de haven’, aldus de burgermeester. ‘Onze vlag hangt uit’, ro...

Droom van de Kramers: eigen containerterminal

ROTTERDAM - De Rotterdamse haven is steeds meer speelterrein van grote, kapitaalkrachtige groepen uit China en het Midden-Oosten of supermultinationals als A.P.Möller/Maersk, Shell, Vopak en BP. Maar als je denkt dat alles in buitenlandse handen valt, ziet een Nederlands familiebedrijf toch ...

Havenman Kramer: gebruik interne banen beter

Havenbedrijf Rotterdam, douane en de containerterminals op de Maasvlakte moeten over hun bezwaren heenstappen en maximaal gebruik gaan maken van de interne banen tussen de verschillende locaties. Die oproep deed André Kramer gisteravond bij zijn benoeming tot Havenman van het Jaar 2007. V...

Containerman André Kramer ‘Havenman 2007’

André Kramer heeft maandagavond de onderscheiding gekregen die hoort bij de titel 'Havenman van het jaar 2007'. De Rotterdamse Havenpersclub Kyoto wees de directeur van familiebedrijf Kramer Group begin vorige maand aan als opvolger van Peter Goedvolk van Argos Oil. Kramer verdiende zijn ...

André Kramer Havenman 2007

De Rotterdamse Havenpersclub "Kyoto" heeft André Kramer benoemd tot Havenman van het Jaar 2007. Hij zal de onderscheiding op maandag 14 januari 2008 krijgen uitgereikt tijdens de traditionele Havenman van het Jaar bijeenkomst aan boord van de Smaragd-2. De aangewezen Havenman van het Jaar...

Kramer havenman van het jaar

ROTTERDAM - De Rotterdamse Havenpersclub Kyoto heeft André Kramer benoemd tot Havenman van het Jaar 2007. De 27ste Havenman van het Jaar is directeur van de Kramer Group, een familiebedrijf dat zich al decennia lang bezighoudt met allerlei diensten in de containersector. Kramer opende in ...

Rotterdam, RCT van Kramer officieel geopend

In havenkringen bestond vooraf de nodige scepsis over zijn plannen, maar vader Marcel en zoon André Kramer zetten door. In de schaduw van de grote Delta-terminal van ECT en die van APM-T (Maersk) op de Maasvlakte vond gistermiddag de officiële opening plaats van Kramers eigen Rotterdam Co...