0° C
The location could not be found.
Bezoekers Registratie

Welkom bij de Kramer Group

Vul uw gegevens in om u te registreren wanneer u Kramer Group gaat bezoeken.

Congestie deepsea terminals kost 80.000 euro per dag

De congestieproblematiek rondom de Rotterdamse deepsea containerterminals levert de binnenvaart zo’n 80.000 euro vertragingsschade per dag op.

Dat zeggen de binnenvaartorganisatie LINc en verladers/expediteursorganisatie Evofenedex in een gezamenlijke ‘position paper’ in de aanloop naar een ronde tafel-overleg dat morgen onder leiding van topman Allard Castelein van Havenbedrijf Rotterdam plaatsvindt. Daar zullen verder onder meer vertegenwoordigers van de terminals, rederijen en van buitenlandse expediteurs- en verladersorganisaties aanschuiven.

Castelein kondigde bij de bekendmaking van de Rotterdamse halfjaarcijfers medio juli aan het voortouw te willen nemen om tot oplossingen te komen voor de hardnekkige congestieproblematiek, die overigens ook in Antwerpen speelt. Kernprobleem is dat de binnenvaart vaak lang moet wachten op een plek aan de overslagkade, omdat de terminals die bij voorrang toewijzen aan de zeeschepen.

De havenbeheerder werkt al jaren aan projecten als NextLogic en de Central Exchange Route op de Maasvlakte, die het leed op termijn moeten verzachten. Het gaat echter nog jaren duren voordat die beschikbaar zijn. Een oplossing voor de korte termijn zouden ‘aanvullende binnenvaarthubs’ kunnen zijn. Zoals bekend werpt de Kramer-groep op de Maasvlakte zich al enige tijd op als uitwijkmogelijkheid. Het gezamenlijk stuk van LINc en Evofenedex bevat geen andere voorstellen voor maatregelen.

Ze stellen dat de sector sinds het begin van de huidige congestieperiode, rond mei van dit jaar, al voor zo’n tien miljoen euro aan niet-verhaalbare kosten heeft moeten absorberen. De extra kosten van containerhuur en stageld op terminals (demurrage en detention), die meestal voor rekening van de verlader zijn, komen daar nog bij. Die zouden inmiddels in de honderdduizenden euro’s lopen.

Geschreven door: Rob Mackor / Nieuwsblad Transport

Qatar, August 15, 2023QTerminals Group (51% Qatar Ports Management Company Q.C.S.C (Mwani Qatar) and 49% Qatar Navigation Q.P.S.C (Milaha)) has acquired a majority stake in “Kramer Holding B.V.”, a provider of integrated logistics and container services located in the Port of Rotterdam in the Netherlands.

The acquisition of Kramer Group represents an important milestone in the expansion of QTerminals, as the Port of Rotterdam is the largest port in Europe and is a significant addition to QTerminals Group’s record of success in diversifying its operations. In addition, this acquisition further reinforces QTerminals Group’s commitment to contribute towards Qatar National Vision 2030 which aims for the diversification of the national economy and foreign investments.

The CEO of QTerminals, Mr. Neville Bissett, stated: “Kramer Group is an important strategic step for QTerminals as we will expand our presence into Europe’s largest port. Kramer Group complements QTerminals and adds existing business, a robust value-creating service offering and European network to QTerminals portfolio.
Kramer Group has both core and strategic importance to the Port of Rotterdam, as it supplements the Port’s activities whilst having direct access to the deep-sea terminals of the Port of Rotterdam.
The acquisition of the Kramer Group by QTerminals allows its entry and presence in the largest port in Europe which makes QTerminals Group’s position stronger in relation to future opportunities in Europe and other developed global markets.
The presence of QTerminals in the Port of Rotterdam is strategic and reputable for QTerminals Group in particular and for the State of Qatar in general as QTerminals Group’s profile will become known in the largest European port..

“I’m very excited about this significant milestone in the journey of our family business which started 60 years ago by my father. Today, we mark the beginning of a new chapter joining forces with QTerminals. I believe that their expertise, resources, and industry insights will enable us to expand our horizons and explore untapped opportunities. Whilst maintaining our culture, organization, core team and our commitment to delivering the superior quality services to our clients in almost all aspects of container logistics”, said André Kramer, CEO of the Kramer Group.
By acquiring Kramer Group, QTerminals will continue to develop its world leading technical and operational know-how to enhance and optimize its potential as one of the leading providers of integrated container logistics services in Europe.

Kramer Group’s development and growth in recent years are indicators of good corporate management and governance of the organization. “Following our assessment of the current organization, we are excited to retain and welcome Kramer’s key management personnel and employees into QTerminals, including Mr André Kramer, who will continue as Chief Executive Officer” said Neville Bissett.

About Kramer Group

The Kramer Group is an integrated container handling and storage, terminal, container development and logistics services provider, located in the Port of Rotterdam, and is the only independent terminal in the Maasvlakte area, and one of the few multi-user depot terminals in the port.

The Company operates in six different locations with network access to the principal terminals, of which five are at the Maasvlakte and one at the Eem-/Waalhaven, and has tri-modal transport options via rail, water and road.